Страници

вторник, 19 юли 2011 г.

Домашна горчица

От много време не мога да си намеря по магазините горчица, която наистина да ми хареса и да не е на безбожна цена. И ми щукна, че това чудо трябва да може да се направи и в домашни условия. Разтърсих се за информация по-въпроса и се оказа, че е много по-лесно дори отколкото можех да предположа. След четене на много рецепти си измислих една своя, която реших да опитам. Купих си 100 грама синапово семе (за Варна - от магазини 'Дрога'). Смлях го колкото се може по-фино с машинката за мелене на кафе, която ползвам за смилане на всякакви зърна. Изсипах в блендера. Сложих 1 чаша топла вода, 1/2 чаша ябълков оцет (може и лимонов сок) и 1/2 чаша зехтин (или шарлан). После подправих с 2-3 ч.л. куркума (най-вече за цвят е тя май), 1 с.л. смляно ленено семе (за по-добра консистенция и цвят), 1 с.л. кафява захар (може и мед) и 1 с.л. сол. Пуснах да се разбърка едно хубаво. Стана гъстичка смес. Изсипах в 2 бурканчета и сложих в хладилника.



ВАЖНО! - Горчицата има нужда от период на зреене. Ако я опитате веднага ще бъде много люта и доста горчива. На следващия ден горчивостта ще е почти изчезнала, но още ще бъде доста люта. Аз я оставих една седмица преди да стане добра на вкус за мен. Аз я обичам лютичка по принцип, мисля, че ако се цели още по-бледа лютивост може да се използва готово синапено брашно (аз съм купувала от Карфур).

ВАЖНО! - Ако синапът, който сте купили е стар - горчицата ще стане рядка. Може да се наложи да сложите два пъти по толкова синап, за да достигне желаната консистенция. Ако го купите готов смлян, също може да наложи да сложите повече, но не чак толкова. Най-много около една трета.
Също - може да се мине и без ленено семе. :-)


.

4 коментара:

  1. Благодаря! Много успешна рецепта, получи ми се от първия път:)

    ОтговорИзтриване
  2. Благодаря!Мнооо...го, много обичаме горчица, но никога не съм приготвяла домашна.Прегледах различни предложения и се спрях на тази рецепта....Използвах черен синап и може би това промени малко цвета на горчицата/стана по-тъмна/,но се получи с отличен вкус и консистенция!Благодаря!Благодаря!Благодаря!

    ОтговорИзтриване
  3. Здравейте, колко мили литра е тази чаша?

    ОтговорИзтриване