Страници

петък, 19 август 2011 г.

Алкално-киселинен баланс

Преди време прочетох малко за нещото наречено алкално-киселинен баланс и започнах да се интересувам малко повече от него. Както всички знаем, телата ни са една уникална съвкупност от фактори, елементи и състояния, която е създадена да работи в съвършена хармония, за да съществуват телата ни такива, каквито са. И за да работи цялата тази система добре, като всеки друг механизъм, тя трябва да поддържа един баланс на всичко случващо се в нея. Храните с които поддържаме оперативните процеси в тялото си имат или алкален, или киселинен ефект върху организма ни. И за да работи той добре, ние трябва да поддържаме баланса на алкалните и киселинните храни.
Като говорим за баланс,
ето малкият Матей показва
как се балансира...

Това е моето лаишко обяснение. Ето тук малко по-научно, но все пак ясно за ненаучни хора, като мен.
А ето тук още от Мер за подробностите около баланса и храните, които приемаме. Има и страхотна таблица, която вече краси десктопа ми, за да ми напомня всеки ден колко е важно какво ям.
Тук пък, вече на английски, прочетох и как можем да тестваме pH на тялото си и смятам да потърся лентички и да опитам. Ако успея, ще пиша какви са методите и резултатите.

Да си кажа честно аз бях изненадана колко голяма част от храна ни е киселинна и си дадох отговор на много въпроси. Обясних си и защо плодово-чаеният режим има лечебен ефект върху тялото и ми помага толкова много. Сега остава да започна и да спазвам ежедневно правилата за добър баланс. :-)

Няма коментари:

Публикуване на коментар