Страници

неделя, 9 септември 2012 г.

Пъпешови вариации

   Имах 2 големи пъпеша, които трябваше да бъдат спешно изядени, тъй като "заминаваха". И се отдадох на експерименти.

   Първо, реших да опитам да направя полу-суровоядско пъпешово кремче. Казвам полу, защото с агар-агар не мога да желирам, ако не е затоплено, а аз не исках да обработвам топлинно. Та използвах стандартен желатин. В блендера сложих малко вода и половин пъпеш. Бих опитала с ядково мляко също, вместо само с вода, последващ експеримент по-късно ми "отвори очите"... Прибавих желатина, както стандартно се прави, разсипах в купички и добавих стафиди, като ги разбърках, да се разпределят що-годе равномерно. Изчаках да се стегнат и сервирах поръсени със сироп от фурми, който Ники донесе от Дубай.
Ами, на всички им хареса. Нестандартно, но пък приятно.



   Второ, реших, че ще замразя ледени пъпешови кубчета за коктейли, смутита и там каквото ви дойде на ума. Ето ги и тях в употреба после...



   Накрая, откровението ми по повод едни накиснати орехи... Така и не бях успяла да намеря начин да ядем сурови орехи с удоволствие. Сухи са ми стипцави едни такива. Накиснати пък е много пипкаво да ги белиш. А имаме домашни - срамота да не ги използваме както си е му е редът. И така, реших да направя орехово мляко в блендера (предварително накиснати орехи и вода), да го прецедя през фината цедка и комбинирам с пъпеш в едно смути. Липсваше му малко сладост и добавих мед на вкус. Получи се много добро следобедно "зареждане".

   Добър апетит и приятно 'вариантстване'!



* Остатъка от цеденето на орехите пък комбинирах с маслинова паста и се получи много сносен заместител на комбинацията от извара и маслинова паста, която много ми липсва сега, когато се опитвам да избягвам млечните продукти, особено от крави произход. Освен с тиквички, много ми върви и за пълнене на сурова пиперка. Може би ще пусна дори допълнителен пост за това.


Няма коментари:

Публикуване на коментар