Страници

неделя, 27 февруари 2011 г.

Бадемово мляко

Ето начина за правене на бадемово мляко:

 1. Накисват се сурови бадеми във вода и се оставят да престоят една нощ. На сутринта се обелват. Ние ползвахме 1 чаша за около 750 мл до 1 л мляко.

*Бадемите могат да се бланшират първо като се потопят във вряла вода за не повече от 1 минута. Така се белят по-лесно обикновено. Ние опитахме с два вида бадеми - едните по плоски и не толкова заострени, другите по тумбести и по-заострени. Първият вид се белеше много по-лесно от втория и затова не ги бланширахме. По-тумбестите обаче си бяха мъка и тях ги попарихме във вода. Много е важно да не се държат повече от 1 минута, защото ще се "сготвят" направо отвътре.

2. Вече обелените бадеми се слагат в блендера и се долива вода. Количеството е според това колко гъсто искате да е млякото. Аз ви съветвам да започнете с 2 чаши вода към 1 бадеми и да опитвате и да доливате после според вкуса си. Аз пуснах първо блендера за мъничко на слаба степен и като ги поразби малко преминах на висока. Така оставих минута, две, три (колкото повече, толкова по-добре ми се струва), след това за около 30 сек на максимална степен и това беше. 

*Не очаквайте млякото да е същата течност като кравето. Има един ситен "прах", който се усеща леко, но според мен това не е неприятно, а напротив. Аз например не обичам да пия само чисто студено краве мляко и затова може би и това бадемовото не ми допада само така. Мисля, да го опитам с накиснато мюсли за през нощта. Ники обаче си го хареса много само така. Аз обаче към втората доза добавих замразени от лято бабини ягоди и 2-3 лъжици мед и се получи страхотна напитка - коктейл/шейк/smoothie - както там си го наречете.

**Мисля, че четох някъде, че се разваля след 2-3 дни в хладилника, така че не трябва да се прави много наведнъж!!!



Няма коментари:

Публикуване на коментар