Страници

сряда, 18 април 2012 г.

Салата с броколи и тиквени семки

    Преди няколко седмици открих една интересна салата в Пикадили. Казваше се -салата от броколи. Взех си малко и я опитах. Доста тежка ми дойде - с тиквени семки, кашкавал и майонеза. Но пък ми даде гениална идея да опитам нещо подобно.

    Взех броколи, нарязах го на ситни розички и съвсем леко го "опарих" на пара, за да омекне леко. Но не много, за да остане хрупкавост в него. След това го обърках с цедено кисело мляко, тиквени семки, копър и чесън. Разбира се и сол на вкус. Стана нещо като салата Снежанка, само че с броколи и тиквени семки. Да уточня само, тиквените семки накиснах за поне 2 часа във вода, хем да не са много твърди, хем да са по-полезни. Може да се прибави и зехтин, за онези които им липсва мазнина.


    Всъщност първият път, когато направих салатата, нямаше броколи в магазините, които посетих, затова реших да използвам карфиол, отново нарязан на розички. Него обаче не го "паря". Когато го ползвам за салати гледам да избера максимално пресен такъв и леко го омачквам със сол, точно както правя със зеле на салата. На тази първа салата е и снимката приложена тук.

    Ами - дано ви хареса!

2 коментара:

  1. Най-накрая и аз успщх да се регистрирам. Ради, как ти хрумват такива интересни неща...

    ОтговорИзтриване
  2. Хихи, супер Катрински! За хрумването - аз затова пиша откъде ми идват идеите. За мен най-важния въпрос винаги е - това дали няма как да го направя малко по-качествено и по-здравословно (тази дума вече толкова се изтърка и хич не я харесвам, ама пустий ми мозък не може да се сети за друга). :-)

    ОтговорИзтриване