Страници

вторник, 19 април 2011 г.

Боядисване на яйца с естествени бои

   Тази година не ми се купуват бои от магазина. Замислих се, че сигурно има как да се боядисат яйца и с подръчни средства т.е. натурално. И се разрових. Открих много интересни неща и съм решила да пробвам с онова, което имам у дома или лесно и евтино мога да си набавя. Иначе се оказа, че има много и различни "бои", но аз се спрях се на следното:

люспи от стар лук (жълт и червен)
червено цвекло
червено вино
портокалови кори
лапад (или някаква друга зеления)
червено зеле
кафе
черен чай
чай от мента
чили
кимион
куркума
червен пипер
моркови

   За повечето от тези "бои" яйцата трябва да се варят заедно с боядисващия агент по 10-15 минути. Във водата трябва да има прибавена и поне лъжица оцет, за да се "залепи" боята по-лесно. Мислех си, че би било интересно да се сложи малко вода заедно с някой оцветител и яйцето да се застопори така, че само половината му да е във водата. После да се направи същото за другата половина. Дали ще се получи обаче, не знам.
   Освен товаза боите научих, че има техника за шарки със слагане на ластици върху яйцето, което ми се струва много хитро. На мен пък от това ми дойде идеята да намеря мрежичка в която да сложа яйцето и така да го потопя във водата. Интересно какво ли ще се получи. Разбрах и че вместо свещ мога да използвам и пастели, за да оформя шарки предварително. Така ще е по-лесно мисля, защото тънките свещи много се чупят.
   Като ги боядисам ще приложа снимки на това какво се е получило. Ще боядисваме утре, въпреки факта, че ще бъда "анатемосана" от много хора за това. За мен яйцата нямат нищо общо със смъртта на Христос, а са само красива притурка към невероятния празник отбелязващ това, че Бог е жертвал себе си за нашие грехове.
   Та, някой да иска да опита с мен? Все пак, ако мога да перифразирам комунистическия гений:
"Всяка незакупена опаковка химия - бомба в лицето на алчния замърсител!" :-)

Няма коментари:

Публикуване на коментар