Страници

четвъртък, 3 март 2011 г.

Серия Тиква - различни рецепти с този зеленчук

Да, правилно прочетохте в заглавието - зеленчук. Тиквата може да бъде смятана и за плод, и за зеленчук. И тъй като в българската кухня има предостатъчно рецепти за нея като плод, аз ще споделя опита си с това да я приготвям като зеленчук. Тези ми подвизи започнаха съвсем експериментално, но трябва да призная, че аз самата бях удивена от резултатите. В нашето семейство не сме много по използването на плодове в зеленчукови ястия, но някои комбинации се оказват много приятни дори за нашия вкус.

Та, обратно към тиквата. Първото ястие в което я добавих "за проба" беше гювеч. И то постен. Стана наистина "finger-licking food", както се изразяват англичаните. Просто го пренесе на едно ново ниво. Следващият път като го сготвя ще публикувам и тук. А за утре съм приготвила една специална изненада, но за нея - като му дойде времето. Ще започна съвсем тривиално с една простичка супа, която направих вчера.
Супата е едно от най-лесните за експериментиране ястия. Щом един мой приятел беше направил супа с краставица... (И не говоря за таратор или някоя студена суровоядска супа!)

Основните съставки на моята супа този път бяха само три - картофи, тиква и грах. В количества според желанието и вкуса на всеки. Разбира се прибавих и подправки. Този път само чубрица и малко черен пипер. Реших да подходя по-"обрано" (аз обикновено готвя с доста подправки), за да се получи супа с бистър бульон. Мисля, че го постигнах. Резултатът може да видите на снимката. А иначе в подобна супа можете да слагате каквото ви душа иска (е, към краставиците аз бих подходила хм... резервирано). Но вече, надявам се, ще се престрашите да сложите и тиква. :-)

Няма коментари:

Публикуване на коментар