Страници

неделя, 6 март 2011 г.

Салата с китайско зеле

Още една салатка ще ви споделя днес. Тя се е превърнала в моя запазена марка и честичко присъства на трапезата ни. За разлика от другите неща, които биха се сторили твърде странни на някои по-голeми традиционалисти, мисля че тази салата би спечелила дори и тях. Освен това е супер лесна и се приготвя много, много бързо, защото повечето от нещата са предварително готови.


Необходими продукти:

1/2 китайско зеле (смешното за мен е, че на английски му викат "Chinese lettuce", в буквален превод "китайска маруля")
1 консерва царевица
1 бурканче мариновано цвекло в оцет (в Кауфланд продават малки бурканчета с готово нарязано на кубчета цвекло, аз използвам от него)
майонеза на вкус (за нас вече суровоядска, разбира се)
сол на вкус

Останалото е простичко. Зелето се нарязва на малки парченца. Аз лично го омачквам малко въпреки че е доста по-сочно и крехко от обикновеното зеле, така то попива по-лесно от вкусовете на другите съставки и се обърква по-добре с майонезата. Царевицата и цвеклото само ги изцеждам и изсипвам в купата. Прибавям майонезата (не голямо количество, обикновено 2-3 лъжици за една цяла купа салата). И обърквам. За който не иска да слага нито суровоядска, нито магазинна майонеза, има вариант и да си я овкуси с олио и оцет предполагам, но не гарантирам какъв ще е вкуса. Аз веднъж я бях направила само с оцет мисля и ставаше, но човек има усещането, че нещо липсва. За мен това беше майонезата.
Аранжировката е въпрос на фантазия. 

За Добър апетит! китайците казват - mànmàn chī! - което означава - яж бавно! :-)

Няма коментари:

Публикуване на коментар