Страници

понеделник, 28 март 2011 г.

Печено месце

Онзи ден ми дойде на ум да спретна една мръвчица във фурната. Дано не прозвучи много наперено, ама на мен лично ми хареса наистина как се получи. Просто страшно вкусно ми беше. Не очаквах честно казано. Идеята е от Руло "Стефани" донякъде, но повечето е всъщност от английския вариант за така наречения "meat loaf" ( в превод нещо като хляб от месо). Съставките се различават обаче и от двете. Като начало използвах пилешка кайма, около 400-500 гр. (най-накрая успях да намеря едно място, където да ми я смелят от месо пред мен). Прибавих и 100 гр. суха соева кайма (накисната в подсолена вода предварително и после изцедена от водата, със стискане). Сложих и един лук нарязан на ситно. Подправих с черен пипер, чубрица, червен пипер и кимион. Омесих всичко заедно с едно яйце. Винаги, когато правя кюфтета и каймата ми стане по-рядка/течна (обикновено се случва така, когато правя кюфтета с елда или нещо друго подобно в опит да бъдат по-здравословни) прибавям пшенични трици или ако нямам, дори овесени трици, може и пшеничен зародиш, за да "попие" рядкостта. В този случай сложих малко пшенични трици. В тавичка застелена с фолио капнах мъничко олио да не залепва месото. Застлах с 4 ивици суров бекон. Разстлах половината от сместа. В средата наредих ивици кисела краставичка и морков (имах случайно от туршия, иначе мислех да е суров). Сложих останалата част от сместа и постлах още 4 ивици бекон отгоре като по крайщата го застъпах с долния. Изпекох във фурна с лист фолио отгоре за около 30-40 мин. Леко трабва да поизстине, за да се реже добре. Може да се яде и напълно студено, да се сложи в сандвич или към салата. Да ви е вкусно!

Няма коментари:

Публикуване на коментар